-
Deklaracja dostępności
ZAKŁADU LECZNICTWA AMBULATORYJNEGO W SOSNOWCU
ZAKŁAD LECZNICTWA AMBULATORYJNEGO W SOSNOWCU zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://zla.nowybip.pl.
- Data publikacji strony internetowej: 2017-03-21
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-07-04
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest w większości dostosowana do zapisów Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Niezgodności i wyłączenia wymienione są poniżej.
Treści niedostępne
- nie wszystkie linki prowadzące do materiałów na innych stronach/podstronach nie zawierają treści tekstowej, którą mogą odczytać programy dla niepełnosprawnych,
- część dokumentów jest dostępna tylko w jednym w formacie,
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:2020-09-02
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-09-10
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.
Skróty klawiszowe służące do przemieszczania się po elementach strony
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:
zmiana wielkości czcionki,
zmiana kontrastu,
głosowe czytanie tekstu wyświetlonego na stronieUżytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą standardowych skrótów klawiszy
TAB, SHIFT+TAB, ENTER.
Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony. Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:
Firefox, Chrome, Internet Explorer:
[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
[CTRL] oraz [0] aby przywrócić pierwotny widok
W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności.Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają wszelkich starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności. Dokładamy wszelkich starań by zdjęcia zawarte w serwisie posiadały zdefiniowane alternatywne opisy, aby ich treść była zrozumiała dla osób niewidomych.
Procedura dotycząca zapewnienia dostępności podmiotu publicznego wraz z formularzami wniosków.
Dostępność architektoniczna
PRZYCHODNIA REJONOWO - SPECJALISTYCZNA NR 1
- ul. Wojska Polskiego 19
Budynek wyposażony jest w podjazd do drzwi wejściowych od strony ul. Wojska Polskiego (dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich) umożliwiający dostanie się do pomieszczeń zlokalizowanych na parterze Przychodni, w tym: Rejestracji, szatni, gabinetów lekarskich, gabinetu zabiegowego oraz toalety dla osób niepełnosprawnych.
Osoba niepełnosprawna, jeżeli jest taka potrzeba, uzyskuje pomoc w Rejestracji lub szatni, które mieszczą się na parterze budynku po lewej stronie przy wejściu głównym.
Pracownik Rejestracji/szatni przeprowadza wstępną rozmowę z osobą niepełnosprawną w celu ustalenia charakteru wizyty w Przychodni a następnie informuje odpowiednią Poradnię lub gabinet zabiegowy. Powiadomiony pracownik udaje się niezwłocznie do osoby niepełnosprawnej w celu zapewnienia wszelkiej niezbędnej pomocy. Po zakończeniu wizyty pracownik Rejestracji/szatni służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu budynku.
Budynek wyposażony w dzwonek przywoławczy przy drzwiach wejściowych.
Przed budynkiem Przychodni wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
PRZYCHODNIA REJONOWO - SPECJALISTYCZNA NR 9
- ul. Wawel 15
Budynek wyposażony jest w podjazd do drzwi wejściowych od strony ul. Wawel (dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich) umożliwiający dostanie się do pomieszczeń zlokalizowanych na parterze Przychodni, w tym: Rejestracji, szatni, toalety dla osób niepełnosprawnych.
Budynek trzykondygnacyjny wyposażony jest w dźwig osobowy zlokalizowany po stronie lewej od wejścia głównego.
Wszystkie kondygnacje wyposażone są w toalety dla osób niepełnosprawnych.
Osoba niepełnosprawna, jeżeli jest taka potrzeba, uzyskuje pomoc w Rejestracji lub szatni, które mieszczą się na parterze budynku po prawej stronie oraz na wprost od wejścia głównego.
Pracownik Rejestracji/szatni przeprowadza wstępną rozmowę z osobą niepełnosprawną w celu ustalenia charakteru wizyty w Przychodni a następnie informuje odpowiednią Poradnię lub gabinet zabiegowy. Powiadomiony pracownik udaje się niezwłocznie do osoby niepełnosprawnej w celu zapewnienia wszelkiej niezbędnej pomocy. Po zakończeniu wizyty pracownik Rejestracji/szatni służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu budynku.
Budynek wyposażony w dzwonek przywoławczy przy drzwiach wejściowych.
Przed budynkiem Przychodni wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
PRZYCHODNIA REJONOWO - SPECJALISTYCZNA NR 10
- ul. Hallera 5
Budynek wyposażony jest w podjazd do drzwi wejściowych od strony ul. Hallera (dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich) umożliwiający dostanie się do pomieszczeń zlokalizowanych na parterze Przychodni, w tym: Rejestracji, szatni, toalety dla osób niepełnosprawnych.
Budynek dwukondygnacyjny wyposażony jest w dźwig osobowy zlokalizowany po stronie lewej od wejścia głównego.
Wszystkie kondygnacje wyposażone są w toalety dla osób niepełnosprawnych.
Osoba niepełnosprawna, jeżeli jest taka potrzeba, uzyskuje pomoc w Rejestracji, która mieści się na parterze budynku po prawej stronie od wejścia głównego lub szatni, która mieści się na parterze budynku po lewej stronie od wejścia głównego.
Pracownik Rejestracji/szatni przeprowadza wstępną rozmowę z osobą niepełnosprawną w celu ustalenia charakteru wizyty w Przychodni a następnie informuje odpowiednią Poradnię lub gabinet zabiegowy. Powiadomiony pracownik udaje się niezwłocznie do osoby niepełnosprawnej w celu zapewnienia wszelkiej niezbędnej pomocy. Po zakończeniu wizyty pracownik Rejestracji/szatni służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu budynku.
Budynek wyposażony w dzwonek przywoławczy przy drzwiach wejściowych.
Przed budynkiem Przychodni wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
POZOSTAŁE INFORMACJE:Strefy wejściowe:
Budynki ZLA posiadają usytuowane w pobliżu głównego wejścia stanowiska postojowe wraz z odpowiednimi oznaczeniami.
Schody wejściowe posiadają nawierzchnię niestwarzającą zagrożenia poślizgiem, balustrady i poręcze są zamontowane na odpowiednich wysokościach, nie posiadają ostrych krawędzi.
Podjazdy (pochylnie) dla osób niepełnosprawnych posiadają odpowiednie nachylenie i nawierzchnię niestwarzającą zagrożenia poślizgiem oraz balustrady dostosowane do obowiązujących przepisów.
Wymiary drzwi wejściowych są dostosowane do obowiązujących przepisów.
Wnętrza obiektów:
Wymiary drzwi wewnętrznych (oprócz niektórych pomieszczeń technicznych) mają w świetle co najmniej 90 cm i wysokość 200 cm.
Przejścia, wejścia, korytarze są wolne od progów.
Szerokość korytarzy jest dostosowana do obowiązujących przepisów.
Rejestracja oraz szatnia zlokalizowane są w każdym obiekcie w widocznym miejscu przy wejściu do budynku.
Obiekty wyposażone są w tablice informacyjne usytuowane przy głównych wejściach.
Balustrady wewnątrz obiektów spełniają wymogi co do wysokości jak również prześwitu pomiędzy elementami wypełnienia balustrady.
Dźwigi osobowe są zlokalizowane w trzech obiektach ZLA: PRS nr 9, PRS nr 10.
W PRS nr 1 nie ma dźwigu osobowego, gdyż wszystkie gabinety lekarskie oraz zabiegowe itp. zlokalizowane są na parterze obiektu.
Do budynków można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynkach nie ma pętli indukcyjnych.
W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynkach nie ma możliwości do skorzystania z usług tłumacza języka migowego.
Każdy pracownik ZLA, niezależnie od ustalonej procedury obsługi osób niepełnosprawnych, ma obowiązek okazania wszelkiej pomocy osobie niepełnosprawnej, między innymi poprzez udzielenie informacji o miejscu obsługi osób niepełnosprawnych.
ZLA – Zakład Lecznictwa Ambulatoryjnego w Sosnowcu