-
Deklaracja dostępności
ZAKŁADU LECZNICTWA AMBULATORYJNEGO W SOSNOWCUZAKŁAD LECZNICTWA AMBULATORYJNEGO W SOSNOWCU zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.zla.sosnowiec.pl/.
- Data publikacji strony internetowej: 14 lutego 2017 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 25 marca 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest w większości dostosowana do zapisów Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Niezgodności i wyłączenia wymienione są poniżej.
Niedostępne treści
- nie wszystkie zamieszczane fotorelacje mają do każdego zdjęcia tekst alternatywny, a jedynie zbiorczą informację jakiej tematyki dotyczą fotografie,
- część dokumentów jest dostępna tylko w jednym w formacie,
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności i jej aktualizacja
- Deklarację sporządzono dnia: 2 września 2020 r.
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 18 marca 2025 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiszowe służące do przemieszczania się po elementach strony
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:
- zmiana wielkości czcionki
- zmiana kontrastu
- głosowe czytanie tekstu wyświetlonego na stronie
Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą standardowych skrótów klawiszy
TAB, SHIFT+TAB, ENTER.Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony. Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:
Firefox, Chrome, Internet Explorer:
- [CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
- [CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
- [CTRL] oraz [0] aby przywrócić pierwotny widok
W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności.
Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają wszelkich starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności. Dokładamy wszelkich starań by zdjęcia zawarte w serwisie posiadały zdefiniowane alternatywne opisy, aby ich treść była zrozumiała dla osób niewidomych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Informatyków ZLA — mailowo informatycy@zla.sosnowiec.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu 32 3684879.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Organ nadzorujący: Zakład Lecznictwa Ambulatoryjnego w Sosnowcu,
Adres: ul. Wawel 15, 41-200 Sosnowiec,
mail: biuro@zla.sosnowiec.plMożesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
PRZYCHODNIA REJONOWO - SPECJALISTYCZNA NR 1
ul. Wojska Polskiego 19
Budynek wyposażony jest w podjazd do drzwi wejściowych od strony ul. Wojska Polskiego (dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich) umożliwiający dostanie się do pomieszczeń zlokalizowanych na parterze Przychodni, w tym: Rejestracji, szatni, gabinetów lekarskich, gabinetu zabiegowego oraz toalety dla osób niepełnosprawnych.
Osoba niepełnosprawna, jeżeli jest taka potrzeba, uzyskuje pomoc w Rejestracji lub szatni, które mieszczą się na parterze budynku po lewej stronie przy wejściu głównym.
Pracownik Rejestracji/szatni przeprowadza wstępną rozmowę z osobą niepełnosprawną w celu ustalenia charakteru wizyty w Przychodni a następnie informuje odpowiednią Poradnię lub gabinet zabiegowy. Powiadomiony pracownik udaje się niezwłocznie do osoby niepełnosprawnej w celu zapewnienia wszelkiej niezbędnej pomocy. Po zakończeniu wizyty pracownik Rejestracji/szatni służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu budynku.
Budynek wyposażony w dzwonek przywoławczy przy drzwiach wejściowych.
Przed budynkiem Przychodni wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
PRZYCHODNIA REJONOWO - SPECJALISTYCZNA NR 9
ul. Wawel 15
Budynek wyposażony jest w podjazd do drzwi wejściowych od strony ul. Wawel – wejście główne oraz od strony ul. Glinianej – wejście do Poradni Dziecięcej (dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich) umożliwiający dostanie się do pomieszczeń zlokalizowanych na parterze Przychodni, w tym: Rejestracji, szatni, toalety dla osób niepełnosprawnych.
Budynek trzykondygnacyjny wyposażony jest w dźwig osobowy zlokalizowany po stronie lewej od wejścia głównego.
Drzwi wejściowe otwierane automatycznie (przesuwne).
Wszystkie kondygnacje wyposażone są w toalety dla osób niepełnosprawnych.
Osoba niepełnosprawna, jeżeli jest taka potrzeba, uzyskuje pomoc w Rejestracji lub szatni, które mieszczą się na parterze budynku po prawej stronie oraz na wprost od wejścia głównego.
Pracownik Rejestracji/szatni przeprowadza wstępną rozmowę z osobą niepełnosprawną w celu ustalenia charakteru wizyty w Przychodni a następnie informuje odpowiednią Poradnię lub gabinet zabiegowy. Powiadomiony pracownik udaje się niezwłocznie do osoby niepełnosprawnej w celu zapewnienia wszelkiej niezbędnej pomocy. Po zakończeniu wizyty pracownik Rejestracji/szatni służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu budynku.
Budynek wyposażony w dzwonek przywoławczy przy drzwiach wejściowych.
Przed budynkiem Przychodni wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
PRZYCHODNIA REJONOWO - SPECJALISTYCZNA NR 10
ul. Hallera 5
Budynek wyposażony jest w podjazd do drzwi wejściowych od strony ul. Hallera – wejście główne oraz od strony ul. Bydgoskiej – wejście do Poradni Dziecięcej (dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich) umożliwiający dostanie się do pomieszczeń zlokalizowanych na parterze Przychodni, w tym: Rejestracji, szatni, toalety dla osób niepełnosprawnych.
Budynek dwukondygnacyjny wyposażony jest w dźwig osobowy zlokalizowany po stronie lewej od wejścia głównego.
Drzwi wejściowe otwierane automatycznie (przesuwne).
Wszystkie kondygnacje wyposażone są w toalety dla osób niepełnosprawnych.
Osoba niepełnosprawna, jeżeli jest taka potrzeba, uzyskuje pomoc w Rejestracji, która mieści się na parterze budynku po prawej stronie od wejścia głównego lub szatni, która mieści się na parterze budynku po lewej stronie od wejścia głównego.
Pracownik Rejestracji/szatni przeprowadza wstępną rozmowę z osobą niepełnosprawną w celu ustalenia charakteru wizyty w Przychodni a następnie informuje odpowiednią Poradnię lub gabinet zabiegowy. Powiadomiony pracownik udaje się niezwłocznie do osoby niepełnosprawnej w celu zapewnienia wszelkiej niezbędnej pomocy. Po zakończeniu wizyty pracownik Rejestracji/szatni służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu budynku.
Budynek wyposażony w dzwonek przywoławczy przy drzwiach wejściowych.
Przed budynkiem Przychodni wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Strefy wejściowe:Budynki ZLA posiadają usytuowane w pobliżu głównego wejścia stanowiska postojowe wraz z odpowiednimi oznaczeniami.
Schody wejściowe posiadają nawierzchnię niestwarzającą zagrożenia poślizgiem, balustrady i poręcze są zamontowane na odpowiednich wysokościach, nie posiadają ostrych krawędzi.
Podjazdy (pochylnie) dla osób niepełnosprawnych posiadają odpowiednie nachylenie i nawierzchnię niestwarzającą zagrożenia poślizgiem oraz balustrady dostosowane do obowiązujących przepisów.
Wymiary drzwi wejściowych są dostosowane do obowiązujących przepisów.
Wnętrza obiektów:
Wymiary drzwi wewnętrznych (oprócz niektórych pomieszczeń technicznych) mają w świetle co najmniej 90 cm i wysokość 200 cm.
Przejścia, wejścia, korytarze są wolne od progów.
Szerokość korytarzy jest dostosowana do obowiązujących przepisów.
Rejestracja oraz szatnia zlokalizowane są w każdym obiekcie w widocznym miejscu przy wejściu do budynku.
Obiekty wyposażone są w tablice informacyjne usytuowane przy głównych wejściach.
Balustrady wewnątrz obiektów spełniają wymogi co do wysokości jak również prześwitu pomiędzy elementami wypełnienia balustrady.
Dźwigi osobowe są zlokalizowane w dwóch obiektach ZLA: PRS nr 9, PRS nr 10.
W PRS nr 1 nie ma dźwigu osobowego, gdyż wszystkie gabinety lekarskie oraz zabiegowe itp. zlokalizowane są na parterze obiektu.
Do budynków można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Wszystkie budynki są zaopatrzone w przenośne pętle indukcyjne.
W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynkach jest możliwość do skorzystania z usług tłumacza języka migowego.
Każdy pracownik ZLA, niezależnie od ustalonej procedury obsługi osób niepełnosprawnych, ma obowiązek okazania wszelkiej pomocy osobie niepełnosprawnej, między innymi poprzez udzielenie informacji o miejscu obsługi osób niepełnosprawnych.
ZLA – Zakład Lecznictwa Ambulatoryjnego w Sosnowcu